Summa sidvisningar

måndag 31 januari 2011

En väldigt posetiv madde!!

Hejsan allesammans Kom precis ifrån badrummet efter ha stått på vågen. Börjar sakta men säkert gå ner i vikt. Är fortfarande i valet och kvalet om jag ska börja på pulvret igen eller om jag ska sälja det. Men så länge jag gå ner i vikt utan pulvret så är väl det bra. =) 

Fick sålt syskonvagnen idag, vilket är en otrolig lättnad. Stod bara och tog massa plats. Så ska ner till stan i morgon och kolla om det finns någon sulky som man kan köpa till tindra. Ringde och sa detta till J då han blev mindre glad. Vi har haft det på tal att jag/vi ska sälja den och varför vänta tänkte jag. Så slängde in en annons på blocket och fick napp samma dag. Tänkte också att då kan vi ju sälja singelvagnen sen när tindra kan börjar sitta i sulkyn, beror ju på hur nästa år ser ut. Kan vara skönt att ha kvar den vagnen tills nästa vinter igen. Men i allafall då säger J att han ska ha den andra vagnen, vilket jag tycker är helknas. Argumentet var att han har velat ha den länge men inte kunnat då tindra använder den. -Om jag och kevins ska gå ner och mata fåglarna så kan det vara väldigt bra att ha den. Men du sa jag, ni tar ju bilen vart ni än ska. Hur svårt är det att ringa och fråga om vagnen är "ledig". Sen så framåt sommaren så hoppas jag i allafall att tindra kanske är varannan helg hos J, beroende på hur långt han har kommit i att lära känna sin dotter. Så jävla störande att han kan bestämma helt hur mitt liv ska se ut. Aa barnmässigt då menar jag. Han kan lika väl säga att: Nä jag tycker inte att jag har lärt känna henne så vi får nog köra på sammanlagt ca 30 timmar i månaden. =O Han ska träffa henne på fredagar och söndagar när han jobbar sent skift och bara söndagar när han har kevin. Nä på veckodagarna kan jag inte träffa henne och när jag har kevin så har ju vi grejer att göra på helgen. Men för i helvete ta ansvar för ditt barn. Du har faktiskt 2 barn. Jätte bra att han har sökt hjälp för att få en bättre relation med Tindra men ca 5 timmar i 6 dagar på en hel månad. Det är inte ok, tycker ju jag. Men det är min åsikt, om man ska lära känna sitt barn så får man nog träffa henne lite mera än så. Visst att man ska mjukstarta men det är inte så att dom aldrig har träffat varann. Hon vet mycket väl vem det är som kommer när kevin ska hämtas/lämnas på söndagar. Tråkigt!!

En annan grej som jag har skrivit innan det har med barnstolen. Nu blir det roligt så lyssna.. J skulle ha tindra och kevin nu i söndags, vilket inte blev som planerat. förvånad? nä inte speciellt. Då han kommer på, på lördags kväll, hmm jag ska ju ha tindra i morgon hur löser jag det då med bilbarnstol? Mår så jävla gött i att jag hade rätt. När jag var på han och tjatade som han kallar det så sa jag till han: ha lite framförhållning, vad är det som hindrar dig från att åka och köpa en nu så du är väl förberedd? Nä då skulle han göra det samma dag då han skulle ha henne. Sluta tjata om det där jävla stolen, det är inte ditt problem utan mitt! När jag sen sa: vad var det jag sa? vem hade rätt? Så fick jag till svar: men varför påminde du mig inte? =O stod där som ett frågetecken.. hmm ja kanske för att du sa till mig att inte "tjata". Ååå blir så arg så fort jag tänker på det. Allt går alltid tillbaka till mig. Spelar ingen roll om man gör rätt eller fel för allt jag gör och säger är alltid fel. Men söndagen slutade med att kevin och J var hemma hos mig och kollade handboll och lekte med varann, då inklusive tindra. Jag som hade hoppats att få se brons matchen fick ställa mig och laga mat mitt i alltihopa. hade bjudit J på middag på fredagen för att jag tyckte det kan ju vara roligt för barnen att ha en "familjemiddag". Nä då kunde inte dom för dom skulle vara hemma. Så skulle vi ta det på söndag då han ringde på söndag morgon och sa att vi kan väl äta middag och kolla handboll hos dig idag istället för i fredags. J var tydligen prompt bestämd att han var tvungen att åka 15 i 5 så han kunde se finalen hemma hos sig. Och detta kläcker han vid 2 tiden. Så för barnen skull så fick jag ställa mig och göra middag. Men fick inte som jag hade velat för vi satt framför tv och åt. Kan ni fatta? Fin familjemiddag! 

 Nä nu ska jag hoppa i säng efter ha varit vaken sen 4 i morses. Mina barn ville verkligen inte somna om. Så kan det vara ibland. Hoppas alla haft en bra dag!


seeee yaaaa...   

3 kommentarer:

  1. Gott! Hur kul kommer Kevin tycka det är att åka kärra ner till Nolhaga? Han är ju faktiskt 3 år och 6 mån då...och som sagt, Jimmy tar ju bilen överallt! Känns som bara för att! Ang. bilstolen, jaa vad säger man? vet inte ens om det är värt att kommentera...Kom på det kvällen innan!? Planering för och med Tindra då? Var skulle hon sova? Vad för mat skulle hon äta? Ser man inte fram emot att sitt barn ska komma och har framförhållning!? Fint väder på lördag,just det var det ja! Ta på dig och Tindra utekläder och var ute då då. Fråga Madeleine om Kevin kan vara kvar så kan ju Jimmy ta Tindra och åka iväg samtidigt som de andra fick möjlighet att kunna göra något mysigt tillsammans, men nejdå, allt verkade bara jobbigt att ta tösen OCH missa handbollen! Skärpning Jimmy! Tindra växer och blir större och tjejen är smart...

    SvaraRadera
  2. vad roligt att du verkar må lite bättre Madde!!! Gött oxå att du fick rätt ang. bilstolen!*L*

    Själv har jag fått problem med mina barns pappa, ekonomoniska bekymmer..... vad är det för fel på karlar?? Är det köttbiten som hänger mellan benen som fattas i hjärnan eller vad är det frågan om??

    Kram

    SvaraRadera
  3. ja mådde riktigt bra när jag hade rätt. =D

    haha aa nått fel i huvudet är det på dom. ALLT handlar om pengar. Kan knappt vara hemma när barnen är sjuka för då förlorar dom så mycket pengar. Inte mycket dom har innanför skallbenet!

    Hoppas att allt löser sig för dig. och att det för vägen för dig. inte motsatt riktning. =D kram på dig

    SvaraRadera