Summa sidvisningar

tisdag 11 januari 2011

Gråtfärdig...

Är så ledsen och helt slutkörd. Känns som om jag aldrig kommer få ett ordentligt liv. Det som tar på mig mest är jag inte inte kan sova!! Spelar ingen roll vart jag lägger mig, sängen,soffan,golvet,kevins säng ingenting får mig att somna. Precis när jag är på väg att somna eller har precis somnat så vaknar jag för att nått av barnen vaknar. Då har ja utnyttjat min trötthet den som man får ifrån john blund. När jag har fixat i ordning vad barnen vill ha på natten så är jag inte trött längre. Visst jag lägger mig ner och blundar men kan inte somna om då jag har fått min powernap på 1-1,5 timma. Har då förbrukar min sömnighet. Allt jag önskar mig är att få sova från 9 på kvällen till 9 på morgonen efter. Utan att bli störd av barn,tankar och allt annat som dyker upp. Man tänker inte på hur viktig sömnen är förens man får barn. Innan klarar man sig på låt oss säg 6-7 timmar oavbruten sömn. Men att vara förälder tar så mycket på en, om man inte får tillräckligt med sömn under en längre period så orkar man inte göra speciellt mycket, orkar inte aktivera barnen på samma sätt, orkar inte leka med barnen på samma sätt, vilket jag mår skit dåligt för, klart man vill kunna orka leka med sina barn, göra massa roliga grejer, nä då får vi sitta inne te.x å inte göra så mycket för att jag inte orkar. ÅÅ blir så ledsen. Det är inte det att jag sitter beklagar mig, å det är så synd om mig, mina barn väcker mig hela tiden. Det är just det att jag inte KAN somna på kvällen. Hade varit en annan sak om man kunde somna kl 9-10 på kvällen, då orkar man gå upp på natten göra det man ska och sen gå och lägga sig och sova till 6-7 på morgonen efter. Kan heller inte ta typ insomningstabletter, sömntabletter då jag måste vakna när barnen vaknar på nätterna. Jag är heller inte den som kan ligga i flera timmar å kolla rakt upp i taket, eller ligga och blunda och vänta in sömnen. Man har så mycket annat att göra än att ligga och vänta in sömnen, istället för att ligga i 2-3 timmar så kan jag göra nått annat och sen gå och lägga mig efter 2-3 timmar. Men då är det ju så att jag hamnar i samma sist igen. Seriöst någon gång måste man ju somna visst, av ren utmattning. Men har fastnat i ett hjul och inte kan ta mig ur! 

Så med de sagt så testar vi igen och försöker somna igen. Hoppas på bättre lycka nu.. see yaaa       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar