Summa sidvisningar

måndag 20 december 2010

magsjuk...

hej hej, Har legat med magsjuka sen i går morses. Lillfisen som smittade mig, är ju rätt oundvikligt men man kan ju alltid hoppas att man slipper undan. Så samtidigt som jag har spytt så har tindra spytt. Vi har gått om varann. Kevin skulle ha kommit till mig igår vid 5 men sa till J att han får allt stanna där han är. Sa till J att kevin får nog stanna hos han över måndagen också och det var ju inte populärt. Men seriöst tycker du att han ska komma hit och bli magsjuk 4 dagar innan julafton?? Så om försäkringskassan kunde gå med på de och hans chef gick med på de så skulle han kunna ta kevin. Men nu var det så att försäkringskassan sa till jimmy att han inte kunde ta vab på kevin utan fick ta föräldraledigt isånnafall. Så J sa att han ville ta föräldraledigt vilket han inte fick. Han sa till mig att han inte hade rätt att ta vab. Men om den odinarievårdhavaren är sjuk och inte kan ta hand om kevin så får J gå in och ta vab. Sådan är lagen! Ren jävla bullshit att han inte skulle få de. Men nu är det som det är. Tindra fyllar 1 år i morgon, kan ni fatta. Det går ju himla fort. Men blir inget kalas då vi har legat sjuka, tur hon inte vet innebörden med kalas än. Men ändå tråkigt, Jag som skulle baka och ha mys med familjen och sätt upp granen på kvällen. Men det blir väl ingen jul i år. Bror är antagligen också magsjuk och bara en tidfråga innan mamma blir det då hon var här och hjälpte mig igår kväll och inatt. Du är bara bäst mamma, vet inte hur jag hade klarar av det om du inte hade kommit. Systern ligger inne och kommer antagligen hem i morgon, efter ha gjort en magop. Så blir inget julfirande för oss på fredag. Blir att sätta upp granen och ta imot tomten för kevins skull sen öppna paket men inte mer än så. =( Nä nu ska jag och tindra lägga oss på soffan och mysa.. 

hoppas ni klarat er ifrån alla sjukdomar. 

seee yaa.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar