Summa sidvisningar

onsdag 15 december 2010

Idioter till vikarie!!!

I fredags vid 13:00 åkte jag till carema för att ta prover, och om jag inte skulle hinna tillbaka så skulle min mor eller syster hämta kevin på dagis. Dagiset hade inte fått denna information med tänkte på att jag trodde jag skulle hinna. Visst man kunde ringt och sagt att dom möjligtvis skulle hämta. Var klar där vid 14:00 och var tvungen att åka och köpa en flaska till noel (min systerson) då hon hade glömt den hemma så min syster gick och hämtade kevin. När hon kommer dit fick hon säga hej 3 gånger innan vikarien kom. Hon frågade hur kevin har ätit och fick då ett svar: Det vet inte jag, jag var på fika rast!. HALLÅ eller!! Pratar man inte med varandra sins i mellan? Utan att fråga vem min syster var så släppte hon bara iväg Kevin till en helt okänd person, a i vikariens ögon! Visst Kevin blev jätte glad när janicka kom med det är fortfarande inte något förklaring!! Det kunde ha varit vem som helst!! Detta är inte ok så när min syster kom hem med Kevin och berättade detta ringde jag ombudschefen för bolltorpsförskola avd. sländan. Fick inte tag på personen jag sökte med fick prata med någon som jobbade där. Hon tog imot min information och sa att detta är helt oacceptabelt, och att hon skulle lämna över detta till chefen på måndag. Måndagen gick. Tisdagen gick. Nu tänkte jag att om hon inte ringer så får väl jag ringa henne IGEN! fick tag på henne efter ett tag, då hon sa att hon skulle ringa mig idag för hon skulle ha ett "möte" med vikarien. Berättade allt och hon var ju inte alls lika förstående, tyckte att det låg i förälderns ansvar att ringa och säga om det är någon utom jag som ska hämta. Sa då att jag inte kunde ringa med tanke på att jag satt med en nål i armen! Visst hon kunde förstå att man inte alltid hinner ringa för nått kan dyka upp i sista minut. Försvarade sig också med att om det hade varit odinarie fröknar där så hade detta aldrig hänt! Men tänk det hade kunnat vara VEM SOM HELST!! Detta är inte ok! Så chefen (rektorn) skulle föra detta vidare till vikarien idag. Kändes som om hon tog det med en klackspark. Att det inte var så viktigt! Vad ska jag göra? ska jag gå vidare eller bara acceptera att det är så dom sköter saker och ting där? Vikarien frågade inte ens vem hon var eller vad hon hette.. ingenting!!
Så arg så jag snart kokar över.. vilket jävla svar!!

2 kommentarer:

  1. Men snälla, idiot till människa, ska man dokumentera just vad din unge äter. Skärp dig för fan. Stanna hemma med dina barn och övervaka i så fall. OCH OM DU INTE HAR MEDDELAT ATT DU INTE SKA HÄMNTA DÅ TAR MAN FÖR GIVET ATT DET ÄR MAMMAN SOM HÄMTAR. Bara för att du har noll IQ och inte tänker kan du inte tro att alla andra ska tänka åt dig. Aspergers, ADHD, narcissistisk personlighetsstörning eller bara idiotisk.

    SvaraRadera
  2. Om det är ett dagis så ska man ha koll! speciellt när JAG lämnade mitt barn på dagis och det var någon annan som hämtade och mötte precis samma person.. hmm märker att du inte har barn. varje normal förälder skulle reagera på samma sätt. Man ska inte ta nått för GIVET!! DOM SKA HA KOLL!! så enkelt är det! Hade ju för fan kunnat vara vem som helst som kom och hämta honom och om dom inte vet vem det är eller aldrig träffat människan innan så frågar man!!

    SvaraRadera